Del 2

Andra delfinalen i Mello var tack och lov snäppet bättre än den första, men jag är inte nöjd. Eller okej, nöjd kommer jag nog aldrig att bli, men jag tycker att allt måste höjas ett snäpp till för att bli gokänt.

Programledarna skötte sig bättre denna gång och kanske beror det på att Dolph lyste med sin frånvaro. Förmodligen hittade han inte till lilla Sandviken, så mitt tips är därför att forsätta turnera runt i de små städerna.

Låtarna föll mig inte riktigt i smaken och jag efterlyser fortfarande de där klatschiga och glada refrängerna. Highlights låt var den som kom närmast att låta som en schlager, men ändå saknades det något. Även om Johnsons låt inte var särskilt "melodifestivalig" fastnade jag nog mest för den.

Artisterna; Calle Moraeus och hans gäng kan sticka till Dalarna och spela till dansen kring midsommarstången, i Mello passar dom inte! Utöver dessa herrar tycker jag resterande startfält var relativt svagt, "stjärnan" för kvällen bör väl vara Andreas Johnson då.

Jag är inte lika upprörd som efter första deltävlingen och inte heller lika engagerad, jag har nog tappat lite av mitt hopp... Blir det inte bättre än såhär skämmer vi ut oss i Oslo, den saken är säker!

To be continued...
//Schlagerexperten


Kommentarer
Postat av: Mattias Nilsson

Du börjar knalla in på min linje angående melodifestivalen hör jag Sofie!;) Håller med dig, det här programmet har gjort sitt!!=)

2010-02-17 @ 11:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0