del 1

Okej, jag måste ju...prata om Mello alltså.
Jag satt i vanlig ordning bänkad framför tv:n igår kväll med en stor dos av förhoppning (och en lika stor godispåse). Jag hoppades att det skulle bli en bra start på årets Melodifestival, men icke. Vad besviken jag blev!! 

Programledarna; Vad gör Dolph Lundgren där överhuvudtaget? Och visst passar väl Måns och Christine mer som programledare för Lilla Melodifestivalen? Varför fick dessa tre stå för pausunderhållningen? Skandal! In med Christian Luuk och Björn Gustafsson nu genast!

Låtarna; Vad hände med de riktiga schlagerlåtarna? Vart är farten, fläkten och tonartshöjningen? In med Linda Bengtzing så man kan sjunga med i refrängerna!

Artisterna; Jessica Andersson och Ola tycker jag får godkänt, men sen var det inte mycket mer att hänga i julgranen. Den där Silver och Frispråkarn bör fundera på att byta yrke. In med Magnus Carlsson för sjutton gubbar så det blir lite klass i tävlingen!

Sådär jag, årets första deltävling har jag i och med detta lagt bakom mig, så nu blickar jag framåt. Nästa lördag är det ju dags igen och jag hoppas verkligen att kvalitén höjs på samtliga plan. Annars är det nog på tiden att jag tar över Christer Björkmans jobb inför 2011 års Melodifestival.

To be continued...
//Schlagerexperten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0