Rasmus vs. Sofie... It´s on!

En kväll förra veckan bestämde jag och Rasmus att vi skulle ha en tävling. Några dagar senare hade vi satt upp våra mål och bestämt vilka regler som skulle gälla och vilket straff den som förlorar ska få.

Tävlingesreglerna är enkla, vi har satt upp tre mål var och ska vid slutadatumet ha nått samtliga. Den som förlorar åker på att ha ett julbord hemma hos sig (julmusik, glögg, tomtar osv.). Tanken är att vi ska vara ca 10 personer som ska ha knytkalas och den som förlorat av mig och Rasmus ska, förutom då att vara kvällens värd, fixa båda våra delar i detta knytkalas samt sjunga en sockerbagare i full bagarmundering/natten går tunga fjät i luciautstyrsel inför de andra på festen. (Rasmus valde min sockerbagare-låt och jag vill se honom som lucia).

Vi har åtta veckor på oss att nå våra mål, som skiljer sig lite från varandra eftersom vi vill uppnå olika saker. Jag är så otroligt motiverad och vägrar att förlora, dessa två faktorer tillsammans kommer göra att jag klarar det jag vill med den här tävlingen. Skulle även Rasmus klara sina mål så får vi helt enkelt laga mat tillsammans och dra lott om vem vi ska ha festen/julbordet hos.

Idag var jag ute på en 90 minuter långa promenad i solen, hälsans stig-Lexe-hälsans stig och i öronen hade jag Coldplay. Jag insåg att jag såhär femte dagen in i tävlingen känner mig otroligt lugn och harmonisk och ja kan bara hoppas att det fortsätter att kännas så.
På vägen hem mötte jag Rasmus och Mirza på varsin cykel, R hade tvingat med M att cykla fram och tillbaka till Valbo för att motionera. Rasmus berättade också att han igår varit ute och ätit men endast druckit halva sin öl... alla som känner honom vet att det inte hänt tidigare. Så det här är på riktigt, det kommer bli en kamp och det sporras jag ännu mera av.

Jag har tänkt mig att göra en liten summering efter varje vecka om hur det går, nästa gång tänkte jag också berätta vilka våra mål är. Vill man helt enkelt inte läsa om detta så är det bara att hoppa över inlägg med denna rubrik; Rasmus vs. Sofie.

Ps. Jag hoppas att ni hejar på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0