Mellodax!

Ikväll börjar det!!
Insåg i början av veckan av att årets stora tv-händelse startar idag, det säger ganska mycket om att jag inte riktigt är inne i Melodifestival-bubblan det här året heller. Minns att det var ungefär lika förra året... håller jag på att bli för gammal?!

Hur som helst var jag såklart ändå tvungen att lite snabbt lyssna igenom kvällens låtar och första tanken som slog mig var att det inte är en enda ballad med ikväll. Förra årets festival bestod ju i princip av ballader kändes det som... Så vad tyckte jag då?

Swingfly Me and my drum- En typisk Swingfly låt, samma höga tempo från början till slut och påminner starkt om hans andra låtar. Men njae, fastnar inte i mitt huvud.

Dilba Try again- Långt ifrån hennes lugna I´m sorry, här är det uptempo som gäller. Jag gillar den!

Rasmus Viberg Social butterfly- En sämre kopia av Alexander Rybak med inslag från förra årets lilla skräll Timoteij. Jag säger nej tack.

Danny In the club- Jag hade höga föväntningar på Danny och jag tycker nog faktiskt att han lever upp till dom, helt klart en bra låt som kommer bli ännu bättre på scenen.

Jonas Matsson On my own- Lite mysig sådär men jag tycker inte att den passar in i den här tävlingen.

Le Kid Oh my god- Glad och sprallig låt... så varför inte.

Pernilla Andersson Desperados- Enda svenskspråkiga låten denna kväll, lite som Lars Winnerbäcks snabbare låtar. I mina öron passar den inte riktigt in... fel genre.

Jenny Silver Something in your eyes- Jag drar direkt liknelser till Abbas låtar... Här är en schlager, men jag vet inte riktigt om jag är jätteförtjust i den... än i allafall.

Sådär ja, kvällens låtar. Jag hoppas att Dilba och Danny går till final och att Jenny Silver och Le kid går till andra chansen (om det ens finns nån detta år... ingen koll på om regler och sånt förändrats) MEN, ja kan absolut ändra mig när jag ser hela numret... kläder och dans kan ju göra ganska mycket med en låt.

Det ska dessutom bli intressant att se om årets programledare håller måttet, jag är lite tveksam. Är också lite nyfiken på vad pausunderhållningen kan vara...


Kommentarer
Postat av: Systeyster

Christer Björkman: "...Det får inte vara förmånga ballader, det var det förra året..."

En av sakerna han sa under våran intervju, kanske därför det ser ut som det gör iår. :)

2011-02-05 @ 18:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0