En (lång) bilhistoria.

I torsdags hade jag bokat Polhemsbilen för att kunna få med mig material till Anderbergs IP där mina bollspelskillar skulle spela fotboll. (Jag cyklar i vanliga fall överallt, mellan Hemlingby och Brynäsvallen, Fjärran Höjder och Vallback...) Men just den här gången var jag tvungen att ta bilen. Hur som helst, jag började med att gå upp till skolexpeditionen för att hämta nyckeln och får då även ett tankkort i min hand "Det va visst dåligt med bensin i bilen..." Men stopp ett tag, jag kan inte tanka!! Förklarade mitt problem och tillade att jag inte skulle åka särskilt långt så jag slapp fylla på bensin (man kanske skulle försöka lära sig det...).

Problem nummer två var att hitta till parkeringen där bilen stod, Polhem är en skola utspridd på nio byggnader och mitt lokalsinne är som ni vet inte alltid med mig, så min käre arbetskamrat hade ritat en karta.


(Dessutom skulle jag agera parkeringsvakt, man är ju inte bara idrottslärare direkt)

Jag hittade bilen och fick besök av en för mig okänd lärare som passerade. "Jaså, det är du som är Sofie". Och han kunde inte ha kommit lägligare för jag kunde inte låsa upp bilen... försökte förgäves vrida om nyckeln i låset men utan framgång. "Titta här ska du få se, man låser upp bilen genom att trycka på nycklen". Vadå dumförklarad! Jag skrapade rutorna medan vi fortsatte vårt samtal som handlade om fotboll. Därefter satte jag mig redo att åka; "det vore nog inte så dumt att fälla ner vindrutetorkarna innan du sticker". Pinsamt IGEN! Klev ur bilen och gjorde som han sa samtidigt som han försvann in i skolan och jag kunde åter sätta mig i bilen för att backa ut från parkeringsplatsen.

Stötte då på nästa problem, hur i helvete får jag i backen?? (Jag kan köra bil, men det var för mig helt orimlig hur jag skulle få i backen som liksom låg till vänster om ettan. Jag försökte och varje gång körde jag mer och mer in i snödrivan framför mig i min jakt på backen). Efter ca 5 minuter och kanske 10 försök kom jag på det, man skulle trycka ner växelspaken... lätt att fatta?! Not.

Nu hade jag bara ett litet problem kvar, någon som haft bilen före mig gillade att spela hög musik, och då menar jag verkligen HÖG musik. Jag kände mig inte riktigt bekväm att åka runt med texten "Gävle kommun, Polhemsskolan" på bilen och tokdigga musik. Men nån volymknapp fanns ju såklart inte. Suck!

Körde hur som helst till våran idrottsparkering och packade med mig sakerna och därefter gick både bilfärden och lektionen smärtfritt. Tack och lov för det, jag var helt svettig efter allt jag varit med om.
Äntligen redo för avfärd, efter många om och men...


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, jag önskar jag hade varit med dig vännen! Love you! Så underbart! =)

Vet någon som inte ska köra ner till ullared iaf ;) tror jag och nettan får turas om ;P tihi

2011-02-22 @ 15:30:10
Postat av: Matilda

Underbar läsning... Du är för härlig som delar med dig av dessa sköna historier! :P Kram

2011-02-22 @ 19:35:11
Postat av: Linda

Hahahahaha jag dör!! =)

2011-02-22 @ 22:31:28
URL: http://lindahardin.devote.se
Postat av: Camilla

Du är verkligen one of a kind!! Hahaha!

2011-02-24 @ 18:57:43
URL: http://camiebananie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0