Träning och trevligheter.

Om du kunde känna hur min kropp känns just nu skulle du nog också "oja" dig lite vid varje rörelse. Fy sjutton vilken träningsvärk jag har, varenda centimeter från nacken ner till fotlederna gör ont... man kan ju fundera på om det här verkligen är nyttigt :)

Han som håller i våra fyspass är en elitbrottare som just nu är skadad och jäklar vad han kör med oss, men kul är det faktiskt också. Här kommer ett gäng bilder från hemsidan med några av övningarna, varsågod att prova!


Sit-ups


Armhävningar och ben


Mage och ben


Ben - hoppa över och kryp under


Klängande apan - hoppa upp på ryggen och ta dig runt ett varv så du kommer tillbaka på ryggen där du började.


Benböj


En form av bicepscurl, även om det här verkar som att Hilda håller på att tappa sin "vikt".

Efter att ha kört bland annat dessa övningar i 45 minuter så kan du avsluta med att at stå på en gymnastikbänk, hoppa och landa med ett ben på varje sida av bänken, göra benböj så du nuddar rumpan i bänken och hoppa upp på bönken igen. 120 stycken sådana för att vara exakt.
Tro mig, det kommer att kännas i kroppen dagarna efter.

Från onsdagskvällens svettiga aktiviteter hoppar jag nu över till torsdagsens (gårdagens) aktiviteter. Efter att ha spenderat en förmiddag på högskolan och en eftermiddag med lektioner på Polhem väntade nämligen trevligheter. Först en cider/öl i vårt lunchrum, som jag och Jonas hade myst till med släckta lampor och massor av levande ljus. Därefter gick vi ner till Absint och mötte upp idrottslärarna från Borgis och Vasa och senare gick vi alla till O´Learys för en god middag och trevligt umgänge. Att umgås med mina idrottslärare, alltså Polhemsgänget, är alltid en fröjd. Igår när vi skulle ta oss från skolan ner till Absint åkte Jonas på Mats pakethållare och smygdrack en öl med orden; "tänk om eleverna skulle se oss nu". Och ja, tänk om de hade gjort det... då skulle de garanterat ha skrattat.
Och det gjorde vi också, mest hela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0