I väntan på julkänslorna.

Fyra plusgrader, blåsigt och inte en gnutta snö så lågt ögat kan se... då tycker jag faktiskt att man får vara lite bitter, det är ju trots allt bara tio ynka dagar kvar tills det att tomten kommer. Så i väntan på både snö och julkänslor får man se till att man gör de bästa av december ändå...

Jag började med att göra det lite juligare både på jobbet och hemma:



Första helgen i december hade jag sedan finbesök av Anette och Camilla. På fredagskvällen var det soffmys med Idol och vit chokladpanacotta och på lördagen åt vi brunch på Absint tillsammans med Matilda, Niklas, Melker, Sandra och Agaton. På kvällen hade vi tjejfest med Matilda, Sandra, Ammie och Jenny... faktum är att det var så trevligt så det glömdes bort att förevigas med någon bild, det enda som fanns i mobilen var en gäng tomma flaskor. På söndagen letade vi oss hem till Matilda för lunch och adventsfika. Detta skulle jag säga är ett perfekt recept på en kanonhelg (bortsett från att det var värdelös musik på Heartbreaks dansgolv)





Min efterrättstallrik från brunchen... ehh till mitt försvar: jag åt inte upp allt!



Perfekt med mobiler som har kartor när man virrar runt i Bomhus, Anette guidar...

I helgen var det dags för en julfest som jag och Rasmus hade styrt upp. Pepparkakshus, glögg, musikquiz, introtävling, "med andra ord", mina vänner, hans vänner, gemensamma vänner och många skratt... ett lyckat koncept!




Helgen slutade med adventsfika hemma hos Alex och sedan filmlväll hos Rickard.


Man kan också försöka hjälpa julkänslorna på traven med julgodis, väldoftande hyacint och tänker jag eftr riktigt noga så hade vi ju faktiskt lite snö i några dagar...




Det vi dock inte längre har kvar är julbocken...


Men nere vid ån har vi några pepparkakor iallafall, alltid något.

Jag kanske inte borde vara så bitter ändå.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vet precis vart Du, Nettan och Camilla var någonstans i Södra Bomhus... =) Haha

2011-12-15 @ 18:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0