Lata (datafria) dagar...

Sedan jag kom hem från södra Sverige har dagar, kvällar och nätter har på något vis flytit ihop och jag har ingen större koll på vilken veckodag det är.  Och precis som rubriken skvallrar om har det varit lata dagar utan några "måsten". Jag har umgåtts en hel del med den där vd:n, myst med Matilda och Melker och i torsdags eftermiddag tog jag tåget hem till Hälsingland för lite fotbollsträning. 

Just nu spenderar jag mina dagar i stugan ute i Lövskär och njuter av havet, god mat och lugnet. Idag tog mamma och jag en sväng ute i blåbärsskogen och igår kom pappa hit med 15 liter gula kantareller. Badtemperaturen visar mellan 21-23 grader beroende på vilken tid på dygnet det är, men än har jag inte slängt mig i. 

Gårdagskvällen bestod av bortamatch mot Kilafors, och vi lämnade Knöttas med en 2-1 vinst! Imorse när jag satt nere vid bryggan och åt frukost var det nära att mackan fastnade i halsen... -Va sjutton, det är ju jag på bilden i tidningen!! Inte vackert kan jag lova, lagkaptenerna i en fight om bollen så det gick inte att missa att den ena personen var jag.

Nu ska jag se så att pappa sköter grillen på rätt sätt och sen njuta av en god middag med utsikt över havet. Kanske att jag ska svänga ihop en efterrätt också, det är ju lördag och nyplockade blåbär står i kylen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0