Jobb...

Jag har knappa månaden kvar på mitt jobb och som ni vet vill jag verkligen inte sluta... tyvärr är det ju så att jag inte har något val eftersom han jag vikarierar för kommer tillbaka från sin pappaledighet. Dock går en annan idrottslärare hem av samma anledning, så där öppnar sig en möjlighet för mig. Chansen att jag får stanna kvar på skolan en termin till finns alltså, men det blir ju inte samma sak, inte samma elever och inte samma programarbetslag. Ska jag se positivt på situationen så får jag ju behålla mina kära idrottslärarkollegor åtminstone... fast inte Henke. Och det är tråkigt, riktigt tråkigt.

Såhär ser texten som ligger ute på AF's hemsida ut;

Polhemsskolan är Gävles största gymnasieskola med drygt 2000 elever. Den är indelad i 5 sektorer där sektor 3 består av Byggprogrammet, Elprogrammet och Energiprogrammet. Polhemsskolan är en dynamisk arbetsplats där programarbetslagen utvecklats mot integrerad samverkan över ämnen och i projekt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en lärare som kan fortsätta det inspirerande arbetet att, tillsammans med de andra, utveckla ämnet idrott och hälsa. Du ska ha lärarutbildning eller erfarenhet av att arbeta som lärare, men också vilja och förmåga att samarbeta, tänka kreativt samt passa in i vårt arbetslag. Du ska också fungera som mentor för en grupp elever.

KVALIFIKATIONER
Idrottslärarexamen.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Ja, vi får väl hoppas att det här går lika smidigt som med de andra två jobben jag fått (Stenberga och där jag jobbar nu). Helt knäppt att jag har sökt två jobb i hela mitt liv och jag har fått båda, hur länge kan jag ha sådan tur är ju frågan.

                    
                 Återstår att se om jag blir kvar här, på Gävles största gymnasieskola...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja det får vi hoppas!! :) Jag hoppas även på att få jobba kvar på Lillhagen nästa termin med!

2010-11-26 @ 20:52:39
URL: http://alexiandria.blogg,.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0