ESC

Ikväll går första semifinalen av Eurovision song contest av stapeln och man skulle kanske kunna tro att jag sitter bänkad framför tvn med chipsskålen i knät... men nej, detta är inget för mig faktiskt. Möjligtvis att jag kollar när våran Anna är med och kanske att jag också kikar lite spontant på finalen om jag inte har nåt bättre för mig.

Hur som helst diskuterade jag och Jenny detta fenomen på tåget i fredags och hon tipsade om Frankrikes bidrag. Min röst ligger i nuläget på Danmark men jag ska tillägga att jag endast hört dessa två låtar plus Sverige och Polen. Det danska bidraget är skrivet av svenskar men kom inte med i Melodifestivalen här i Sverige, åter irriterad på den där Christer Björkman!! Här är iallafall låtarna för den som är lite nyfiken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0