Söndag - söndag

Jag hade rätt, veckan hann knappt börja förrän den var slut. Shit, jag hänger inte med!! Tycker att jag inte hinner göra något förutom att jobba och sova, eller jo, spela fotboll... kolla själv:

Söndag 16/5
Tack och lov för att helgerna finns, som jag berättade spenderades denna söndag med Anna-Maria och Ludde.
 


Måndag 17/5
Jobb mellan 8.30-16 för att kl 17 åka buss till Gävle och "springa" Vårruset, få medalj av en snygg fotbollsspelare från Gefle IF, kolla in Peter Siepens konstiga utstyrsel och pick-nicka i Boulognern.


Smakprover man fick vid målgång.



Tisdag 18/5
Jobb 8-15 och därefter tårtkalas för pappsen som fyllde år.
Just denna tisdagsförmiddag hade skolan den traditionella orienteringstävlingen för hela högstadiet, som idrottsläraren (jag...) ansvarar för. Ni vet, skärmar i skogen där björnarna bor. Varje årskurs hade en startplats och en bana att springa, jag och tre andra lärare hade hand om niorna och samtliga hittade tillbaka till mål.

Start och mål vid grillen, man tager vad man haver...



Onsdag 19/5
Jobb 7.30-15.30 och sedan fotbollsträning.
Det regnade rejält under den första lektionstimmen där brännboll egentligen var planerat, varenda en envisades med att spela ändå och eftersom jag kunde stå under tak så dom fick som de ville.


Torsdag 20/5
Jobb 7.30-16.00 och därefter match, som vi vann med klara 6-1. Det var vår första match på nya hemmaplanen och publik fanns det gott om. Tror nästan att Vallviks befolkning fördubblades under de 90 minuter matchen pågick.

Fredag 21/5
Jobb 07.30-15.30 och sedan fick jag äntligen åka hem till Gävle, som jag inte hunnit vara i under veckan eftersom det alltid varit något annat på kvällarna.

Lördag 22/5
Vaknade till solsken och fågelsång, åt frukost på balkongen i 25-gradig värme. Därefter blev det stan med Matilda, lite shopping och en lunch på Javas uteservering. Åkte hem till Ljusne vid 18-tiden för att vara kattvakt. Hade trevligt sällskap på tåget av Jenny och väl hemma började det regna så det blev en film, 27 dresses.
När Camilla var och hälsade på mig för 2 veckor sedan påstod hon att blommorna på balkongen var död. Jag hade då hoppet uppe att de skulle börja växa när det blev sol och varmt, men Alexandra, trots att jag tom har vattnat dom med växtnäring en gång ser det ut såhär i krukorna:

Det enda som växer är ogräset... så jag tror att hoppet är ute för de små liven.

Söndag 23/5
Tokregnar ute och jag ska sätta mig och jobba. Måste kika igenom eleverna inför betygssättnigen samt planera ett par lektioner. Fick nyss ett trevligt samtal från Örebro, på torsdag får jag träffa min vän igen... wihoo!

Ja, sådär har min vecka varit i stora drag. Den kommande veckan ser dock annorlunda ut (förutom jobbet) och jag längtar redan tills fredag och lördag... och såklart nu också torsdag.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

De kommer ska du se, de behöver nog lite mer sol bara så växer de nog till sig. Annars blir det ner till mamma Lisa och hämta nya blommor. Kan ju fixa det nästa helg kanske så kan du njuta av lite blommor de sista veckorna. =)

2010-05-23 @ 14:06:47
URL: http://alexiandria.blogg,.se
Postat av: Camilla

Haha, ogräset har fått växa till sig!! :D

Jajjemän, måndagen är nu över så torsdagen är snart här! Vi ses snart min vän. Kram

2010-05-24 @ 22:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0