Långledigt!

Och det behöver jag.
Det har varit en ganska stressig kortvecka där orinenteringsskärmar ska hängas ut tidigt på morgonen för att tas in på eftermiddagen, där en friluftsdag (med allt vad det innebär) ska planeras och styras upp. Men nu har jag fixat allt och när jag igår eftermiddag skulle hämta in denna skärm hörde jag ett kort kraxande ljud från en fågel. När jag hunnit ta ytterliggare några steg mot skärmen så faller en vinge från en skata ner ett par meter framför mig... Min första tanke var att en björn var i närheten, men i nästa sekund insåg jag att om så hade varit fallet hade inte vingen fallit från himlen... Med andan i halsen röck jag med mig skärmen och skyndade mig därifrån.


Jag delar arbetsrum med tre andra lärare och två av dem frågade mig igår om jag hade det lite stressigt för tillfället. De hade noterat att mitt skrivbord som i vanliga fall ser ut ungefär såhär:


såg ut såhär:


Men nu är det fint igen och det firades igår med en middag på Texas Longhorn tillsammans med Matilda, Maria, Niklas, Erik och Anette. De två sistnämna var påväg norrut och gjorde ett stopp i sin gamla hemstad för en matbit och för att träffa oss. Förhoppningsvis ses vi sart igen!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Den där synen är man van vid, ena stunden är det städat och fint på skrivbordet och i den andra är det kaos igen. Haha, men nu är mitt kaos över mer eller mindre så nu kan man pusta ut.

2010-05-13 @ 16:07:35
URL: http://alexiandria.blogg,.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0