Student

Eftersom jag enligt mitt studentkort är student till och med 31 mars gjorde jag som många andra studenter på HiG igår och gick till Kåren. (Ordet "student" tre gånger i samma mening, tur att jag inte skriver en uppsats...) Hur som haver var det en trevlig kväll som började på Midgård med ett gäng pedagoger. Eftersom jag var utan min ålänning, som i vanliga fall brukar vara min vapendragare vid kårkvällar, fick jag klara mig ensam. Eller nej, nu ljög jag... Nina och Jessica fanns vid min sida och på dansgolvet härjade ju även "Bill och Bull". Jag tycker om lättsamma människor, inga konstigheter som Färjan-Håkan skulle ha sagt!

Idag har jag fortsatt att leka student och promenerade i solskenet bort till högskolan där Alexandra och Linda väntade. Det kändes då inte som att jag varit borta därifrån i 3 månader, men däremot var det riktigt skönt att kunna gå in i bibblan utan att känna uppsats-stressen krypa fram ur bokhyllorna.

Ikväll ska jag och sjuksyrrorna vinna quizet på Hartan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0