Bröllop!

Hemma på Åängsvägen har tv:n stått på sedan kl 8 imorse. Det vankas ju som bekant bröllop denna dag och har man en mamma som min så ska inget missas. Hon var ute tidigt imorse och hissade flaggan, sedan har det ätits älgstek med bla stuvade kantareller till middag. Jag däremot kokade lite pasta och värmde köttfärssås som fanns i frysen, (eftersom älgstek inte faller mig i smaken.)

Jag har gått i affärer och suckat åt alla dessa bröllopsförpackningar på choklad, kakor osv. Mamma och lillebrors flickvän tyckte att det skulle smakas, så nu har jag trots alla suckar smakat dessa (dock inte alla drickbara saker)



Dagens största förvåning måste ändå vara att mitt ibland alla kungligeheter på första parkett i kyrkan satt min gamla idrottslärare från högskolan. Han hade visst sett till att bli tillsammans med brudgummens syster, så nu har han som Pawel uttryckte sig; "halva inne i kungahuset".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0