Dagens klantskalle...

Mamma, jag och Johan åkte iväg för att prova fiskelyckan, och jäklar vad det nappade... Jag har aldrig fått varken napp eller fisk på kastspö förr men idag fick Johan plocka av 7-8 stora abborrar från mitt spö på bara 30 minuter. Sedan fick jag en till och när jag vevat in den till båten röck jag i spöt för att få upp abborren i båten. Bara det att fisken i samma sekund släppte och kroken åkte upp med en väldig fart och fastnade i mitt öra. Vad annars?!

Det var bara att åka in till land och styra bilen till Ljusne Hälsocentral. På vägen dit skrattade jag och mamma åt allt och likaså gjorde tre sköterskor när jag berättade hur det gått till. Sedan kom doktorn och jag fick bedövningsspruta innan de tröck kroken genom örat för att kunna klippa av själva hullingen och sedan dra ut kroken.

De sa att jag var årets första "krok-patient" och den första någonsin de kunde minnas som hade haft en i örat. Vad annars?!


(Mamma håller i en av mina fiskar...)                             (En av mina firrar) 

Före doktorn:




Efter:


 
Pappa fick sitt drag tillbaka, dock med bara två krokar som har hullingar.

Så det slutatde ju bra, förrutom att jag inte kan sova på min vanliga sida på några dagar... men - det kunde ha varit värre! Tänk om jag fått kroken i ögat eller liknande, hemska tanke.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Förlåt men man kan inget annat än att skratta! Men du har rätt, kunde ha varit värre... :)

2010-07-26 @ 20:19:05
URL: http://alexiandria.blogg,.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0