Snart cupdags

Träningen igår kväll gjorde att jag inte kunde somna. Springer man som en tok och jagar en boll kl 22.30 är det ännu en gång bevisat att det inte går att somna i normal tid. Jag som skulle vända tillbaka dygnet... Träningen idag gjorde att min fot nu gör sig påmind. Även det mindre bra eftersom det är cup hela helgen. Men men, det är roligt med fotboll så jag får se förbi sovandet och foten. Positivt tänkande är min nya grej, inte att blanda ihop med något nyårslötfe, de struntar jag i för något sådant kan jag ändå inte hålla.

Som sagt, det närmar sig den årliga cupen i Söderhamn, KM, bäst i stan... kärt barn har många namn. Alla kommunens dam- och herrlag gör upp om vem som är bäst och på söndagkväll vet vi. Förra året snubblade vi i förlängningen av finalen och ramlade oss fram till den där tråkiga andraplatsen. I år är förutsättningarna lite annorlunda men vi ska kämpa och se till att ha roligt på vägen, och såklart vill vi vinna!!

Det var förresten om just denna cup som jag skrev mitt första inlägg, förra året. Jag har alltså firat 1-års jubileum med min blogg, och vi får se hur länge till den får leva. Det kommer inte bli något 2-års jubileum iallafall, så mycket vet jag.

Men det är roligt att kunna blicka tillbaka och se vilka vardagsbetraktelser jag skrivit om. Hittade denna msn-konversation i ett inlägg från januari förra året och hade det inte varit för bloggen hade jag självklart glömt den, nu fick den mig istället att le och tänka tillbaka...

Maria* säger: vad har vi får post nr?
Sofie säger: 803 24
Maria* säger:
tur, då kanske de kommer fram iaf har skrivit maria wiström brändströmsgatan 9b 803 24 gävle
Sofie säger: vadå, har du skickat brev till dig själv??


Håll tummarna att det kommer en bild när jag gör en vinnargest istället för nåt sånt här (cupen förra året)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0