Som väntat blev det en toppenhelg!

Fredagskvällen började med att Matildas GPS, som skulle guida oss till tågstationen i Skutskär, tyckte vi skulle köra på en cykelväg... Vi litade istället på våra lokalsinnen och efter lite sightseeing hittade vi rätt lagomt till Anettes tåg rullade in på stationen.



Lördagen började med en sväng på stan innan vi mötte upp Ammie för en fika. Camilla, som kvällen innan hade slagit huvudet i mitt handfat, var lite virrig och tömde kaffet i ljuslyktan istället för i sin kopp. En träningsomgång för magmusklerna var ett faktum!


Lördagen fortsatte sedan med umgänge hos Matilda, middag på Helt Enkelt och därefter Heartbreak för att blåsa liv i många gamla minnen vi har sedan våra glansdagar där :)






På söndagen blev det en lunch på stan innan det var dags för mig och Matilda att vinka av flickorna vid stationen. Hur tråkigt det än kändes att skiljas åt igen slutade ju helgen inte där så jag donade lite i lägenheten och promenerade senare till Nya Vall (eller vad det heter) och träffade kvällens DJ (Rickard) en sväng. Det är nämligen dags för några föreningar att ha n0llning vilket innebär fest även på söndagar :)

Helgens mest uttjatade mening måste nog vara; "fan va kallt det är här inne"...  Det gick så långt att Camilla var tvungen att sitta i sängen och inlindad i ett täcke för att inte frysa ihjäl när hon borstade tänderna...

Helgen bestod av rätt lite sömn, varför sova bort massa tid när vi inte kan ses så ofta som förut?! Det har dock satt sina spår och just nu skulle jag nog kunna somna stående så nu får det vara nog med skrivande för denna gång...

Hej hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja men Sofie, det är ju riktigt kallt i den där lägenheten!!! Att mötas av en kall nordanvind när man ska gå in i badrummet är fan inte normalt! Gåshud var ett faktum. Tacka vet jag täcket :)

Se till att "nya" lägenheten är varmare, då kanske jag sover hos dig snart igen. Två nätter ;) Minst!

Kram!!!

2010-01-26 @ 21:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0