Snygg lärare och toktrevlig onsdag.

Jag fick en gullig kommentar idag i badhuset. Satt och tittade på mina elever som simmade och en kille i 10-års åldern kom fram och frågade om han fick hoppa från trean (trampolinen) eller om den var avstängd. Jag svarade att jag inte visste eftersom jag inte jobbade där men att han skulle fråga badvakten i röd tröja.
- Men vad gör du här då, eftersom du inte badar?
- Jag är lärare, så jag är här med mina elever som simmar.
- Men då är ju du en snygg lärare!
Haha sådär ja, min torsdag var räddad!! :)



Från en sak till en annan. Åt julbord igår på lunchen med OP-gänget. Huuuur mycket mat som helst och som om det inte vore nog så var det ett enormt efterrättsbord. Gissa vart jag la mitt krut ;) Chokladtårta, tryfflar, fruktsallad, cheesecake, vit chokladmoussetårta osv. Jag var mätt i åtta timmar efteråt...

På eftermiddagen åkte vi idrottslärare till Vasaskolan och diskuterade Gy11 tillsammans med dem och Borgis. Därefter gick vi till Absint och drack lite öl och lekte en lek. Jag och Henke vann (vilket ju innebar att Polhem vann), tydligen viktigt för vinnarskallarna i mitt arbetslag :) Efter vinsten gick vi och firade det hela med middag på O´learys och där blev vi kvar in på småtimmarna.

Att jag har underbara arbetskamrater är ingen nyhet för någon, dom är helt fantastiska och jag ska njuta av de åtta dagar jag har kvar med dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0