Smått och gott

I onsdags hade jag simning och livräddning med två av mina niondeklasser, vi har det lite lyxigt i Ljusne för bassängen ligger i samma byggnad som idrottshallen, drömmen för en idrottslärare.

Det har blivit lite dåligt med tid i Gävle senaste månaden och det märktes extra mycket när jag i onsdags kom dit och insåg att portkoden inte längre fungerade. Mycket riktigt låg det en lapp inne på min hallmatta där det stod att från och med 'det datumet' byter vi kod. Blommorna var inte heller särskilt glada, tur för mig att jag redan från början sa till Alexandra att hon inte skulle förvänta sig att hennes blommor skulle leva när hon kommer hem till sommaren... Men Alexandra, än lever dom! :)

Igår torsdag när jag 05.30 klev upp och tittade ut genom fönstret höll jag på att få en chock. Detsamma gällde imorse när jag betydligt mycket senare pallrade mig ur sägen och kikade på termometern.



Snacka om skillnad... därför är jag extra glad över att det var just idag jag varit ledig, med betalt dessutom :) Började dagen i grannporten, gymet på Friskis och Svettis. I avslappningsrummet hörde jag en konversation mellan tre killar:
- Har ni fixat lag till volleybollen?
- Ja för fan, vi vinner det lätt.
- Nej men vi skulle ju va fullast, då lär vi ju inte vinna...
- Men hur tänkte vi här?

...studenter, studenter, studenter...

Imorgon och på söndag är det fotbollscup i Bergvik som gäller. Ringde nyss till "mini-tränaren" våran och tiggde skjuts. Jag fick åka med om jag lovade att använda min teknik under matcherna, göra mål och aldrig säga att jag ville byta. Nu ska jag bara hålla det jag lovat.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ja jag får skicka över blommorna till mamma sen så kanske hon kan rädda dem! Haha :)

2010-04-24 @ 19:59:58
URL: http://alexiandria.blogg,.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0