Update!

Först och främst tänkte jag presentera en liten sötnos, nästan sötare än sin matte. Han heter Ludde och fick följa med mig och sin matte Anna-Maria ut på cykeltur här i veckan.


När jag ändå är inne på djur så kan jag berätta att vi varje vecka på jobbet tippar på hästar (eller vad det heter). Denna vecka var det jag och den andra idrottslärarens tur och vi är lika vilsen i det där båda två. Så vi tog en varsin lapp där alla lopp och hästar fanns med och valde ut en varsin häst i varje lopp. Min kompanjon gick efter siffror, tex. så fylller hon år 4/7 (samma dag som mig!!) så i lopp 4 valde hon häst 7 osv. Jag tyckte det där verkade lite krångligt så den häst vars namn föll mig i smaken blev mitt val. Det återstår att se om vi kammar hem några miljoner!

Igår på fotbollsträningen dök en journalist och en fotograf upp och ville göra ett reportage om oss, så imorse var det Wallviksbrudarna som underhöll kommunens befolkning vid frukostbordet. Nytt gäng vill uppåt lyder rubriken och det står bland annat att vi siktar på att gå upp en division och att vi känner oss välkommen i den nya klubben. Det hela avslutas med orden "Så se upp, ett nytt damlag är laddat med entusiasm, självförtroende och en riktigt lurig hörnvariant."  Redan imorgon får vi se hur vi håller gentemot ett lag i en högre division, för det är nämligen dags för DM-match och om hörnvarianten dyker upp återstår att se.


Hela denna vecka har jag varit kattvakt åt Skrållis då mamma och pappa är på Island. Mm, just det... dom är kvar där och lär väl inte komma hem än på några dagar. Rasmus var snabb att informera mig om att senast den vulkanen hade utbrott var år 1823 och då varade det i 2 år, så jag och kissen får klara oss själva ett tag till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0