Detta hände den 6:e augusti 2009.

Okej, nu är det på tiden att jag berättar om en av sommarens strapatser.
I juni sa jag att mitt mål med sommaren var att jag skulle ha "ridit" på en häst eller åkt motorcykel. Eftersom jag på ett vis trodde att ridningen skulle bli det mest kritiska, eftersom jag gärna håller mig på säkert avstånd från en häst, så tog jag itu med det först. Så här kommer nu bevis på att jag uppnådde mitt mål. (Jag är inte den mest stabila ryttaren, men tänk då på att jag knappt klappat en häst innan eftersom jag varit säker på att den både skulle bita och spraka mig på samma gång.)



Okej, nu när du sett klippet vill jag bara klargöra ett par saker...
1. Jag är så nöjd över att jag kommit upp i sadeln på första försöket och kläcker därför ur mig "det var väl ingen match". Sedan tittar jag upp och inser att jag är högt upp. Då blev jag inte lika kaxig längre...
2. När kusin Malin börjar få fart på hästen skriker jag mer än en gång "inte så fort", Malin är snabb med repliken; "Sofie, hästen går".

Sådär, nu förstår ni varför jag hellre håller till på en fotbollsplan än i stallet...
Här kommer också några bilder från den sommarkvällen.

Lekkamrater.


Jag valde att gå med Tarzan, närmare motivering är nog inte nödvändig.



Farfars gamla grävskopa, eller "täpetopeta" som jag kallade den när jag va liten...



Nästa sommar ska jag åka motorcykel med min andra kusin. Grejen är bara att han har en sportig sak som åker betydligt snabbare än vad en häst går, och jag som tyckte det var fort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0