Hemma på Åängsvägen

Att vara hemma i Ljusne över helgen kanske inte var en sådan dum idé trots allt. Grillad fläskfilé oh potatisgratäng blir dagens middag och till efterrätt ska jag göra "Camillas äppelpaj". Jag lovar er, den är ljuvlig!

När jag blir stor (om måååånga år) vill jag ha en trädgård som mammas och pappas. Här finns det mesta, äpplen, vinbär, plommon, krusbär, hallon, päron, körsbär, kryddor, tomater och såklart massor av blommor. Det enda jag saknar är jordgubbar, men det ska jag ha i min trädgård. Förresten sitter mamma just nu och fixar med hallonhäcken, att hon har shorts, linne och är barfota såhär en bit in i spetember är en helt normal syn för våra grannar...


Jag går och väntar på att dessa ska mogna, så barnsligt gott med plommon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0