Härliga söndag!

Idag är det en bra söndag, solen skiner och jag är på gott humör. Tvättar och städar, nu ska det bli höst i lägenheten... Snart ska jag också sätta igång att baka en äppelpaj som jag och Alex ska mumsa på när vi kikar på Män som hatar kvinnor om ett par timmar. Jag tycker att du också ska prova denna, helt underbar.

"Camillas äppelpaj"
2 dl mjöl
1 dl havregryn
1 tsk bakpulver
ca 2 msk sirap
ca 1½ dl flytande margarin

Blanda ihop allt till en deg. Skär bitar av äpplen så de täcker botten på formen. Strö på kanel och smula över degen. Sätt in i ugnen på 200 grader i 30-40 minuter (olika beroende på äppelsort) Är pajen gyllenbrun men äppelbitarna fortfarande inte mjuka, lägg över ett aluminiumfolie och grädda vidare. Resultatet blir en knäckig äppelpaj som smakar bra tillsammans med en god vaniljsås.

Dagens städlåt:

Gårdagskvällen blev mycket trevlig. God mat, glada människor, tipspromenad och musikquiz. Vi var några stycken som skippade krogen och sjöng till toner från Rickard och Mange istället. Hur det lät vet bara vi som var där (och möjligtvis någon granne) men ett par bilder från mobilen bjuder jag iallafall på... 


 Sist men inte minst vill jag säga Grattis till min kusin och hans Mia som nyss fått en liten Filip och till Oskar som fått en lillebror.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack för en trevlig filmkväll! =)

2009-09-13 @ 22:10:55
URL: http://alexiandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0