Får hon behålla livet?

Idag fick vi oss ett gott skratt på stackars Lindas bekostnad. Imorse fick hon nämligen låna en "mapp" med en uppsats och andra papper i av våran handledare med befallningen "ta med den nästa gång vi ses", han var tydligen rädd om den. Till sin förskräckelse upptäcker Linda vid lunchtid att hennes vattenflaska är tom trots att hon nyss fyllt den och inser att väskan och allt däri är blött. Med andra ord, handledarens alla papper är lite blöta och alltså inte längre slät utan "vågiga". Med en servett mellan alla 57 papper hoppas Linda att hon får behålla livet vid nästa handledarträff. Det hoppas jag också!


Fotbollssäsongen -09 är över för Laiks damer och den gick som den gjorde, närmare detaljer finner jag inte nödvändiga. Jag skippade sista matchen i lördags och glad är jag för det såhär i efterhand... Nu är frågan, är alla mina år på fotbollsplanen lika slut som mina skor? Det tåls att tänkas på, både noga och länge.


Och till sist...
- Imorse fick jag ett sms från en vän som bor i Kiruna: "Första snön ligger på backen." Det ni!
- Ålänningar (åtminstone två) äter rödbetssallad till spagetti och köttfärsås. Jag kan inte smälta den synen.
- Maria jämförde mig med Anna Anka i fredags... och då snackar vi inte utseende som ni förstår, utan "hjärnan". (Jag filar fortfarande på en hämnd som ligger på samma nivå.) På tal om fredagen så skulle jag och nyss nämnda M göra äppelpaj och till det behövs ju äpplen. Eftersom jag vet med mig att jag gör mig bättre i köket än uppe i ett äppelträd skickade jag upp M i trädet så ställde jag mig senare i köket. Teamwork!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag känner igen äppelträdet ;)

Vi ses inom kort!!

KramKram

2009-09-28 @ 20:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0