Blandad kompott, kan man säga sårå...

Hittar du ett sammanhang mellan punkterna så gör du det bra...

* Jag börjar med min hemresa till Gävle som gick av stapeln igår eftermiddag... Järnvägsarbetare blokerar spåret så tågen går inte särskilt ofta för tillfället och ersätts istället med bussar. Men bor man i Ljusne märkte vi att det inte kommer någon buss. Så då fick jag och rektorn på Stenberga (Ljusnes skola) åka taxi ner till Gävle istället. Självklart betald av x-trafik... Perfekt tyckte jag eftersom jag fick skjuts ända fram till dörren och slapp alltså gå från stationen.

* På inflyttningsfesten i lördags planerade jag och Emma en kupp (även Mange var med på ett litet hörn.) Kuppen var riktad mot kvällens värd, tillika före detta klubbmästare på Kåren. Då han skötte kårkvällarna gick det nämligen inte för sig att jag skulle jobba där. Okej, nu var det inget jag strävade efter men ändå... Han tyckte att sysslorna på kårkvällarna "inte var något för mig". Man skulle kunna säga att jag var för dålig. Emma var ansvarig över gårdagens CK-kväll och tyckte att det vore roligt om jag jobbade, och så blev det. Behöver jag ens nämna att det var en person som höll på att tappa hakan när jag klev innanför dörren. Jag fick chans att bevisa att jag visst kan, både stå i entrén, i stora baren, i garderoben, i bankomaten och servera champagne till de första trettio gästerna. Det var dessutom roligt och snygga armband gick jag runt med också ;)


* Dock var det inte lika roligt när klockan ringde 07.30, tre timmar efter att jag lagt mig i sängen. Det var dags för det första mötet med handledaren till uppsatsen, så nu har jag återigen småpanik över allt som ska hinnas med innan december.

* Jag vill ockcså berätta att en klenod har gått ur tiden. Jag pratar om min burk "sweet liquorice", som bland annat har funnits med på förfester och på tv-kvällar hos Camilla. Vill minnas att jag haft den lääänge, fick den av min bästaste granne någon gång när han varit till Åland som tack för att jag matat hans två små sötnosar. Det finns ett par tappra kämpar kvar på botten men de smakade inte längre gott så nu ryker de också.


* Att Anette gör reklam för min godisburk passar utmärkt eftersom hon snart kommer hit till mig! Weeeeiiii!

* Ikväll blir det en cykeltur upp till Sätra där det ska kollas på film och idol, så nu ska här sovas en stund så jag inte missar slutet på filmen.

Om ni har orkat läsa hela vägen så har ni insett att det inte finns något självklart samband mellan punkterna, detta symboliserar nog mig just nu. Tankarna snurrar som ett parisehjul däruppe där fotboll, knä, uppsats, examinationsportfölj turas om att komma högst upp.


Kommentarer
Postat av: Anette

Så det blir inge sweet liquorice när jag kommer på besök då ;)

2009-09-17 @ 18:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0