Helgen...

Hela helgen har jag varit full av energi, du vet sån där överskottsenerig som gör det omöjligt att sitta vid daotrn och skriva på uppsaten. Istället blev det tid för andra saker, som till exmpel;

¤ En cykeltur med mamma och pappa. 2 mil, 3 älgar och 1 dikeskörning senare var vi hemma igen. Som jag sagt tidigare, cykeln kommer att vara min död.

¤
En träff med mitt kusinbarn Filip (3 veckor gammal) för första gången. Hur söt får man vara? Hann även med att leka med bilar och läsa sagor med Oskar. Är man 3,5 år är man smartare än vad många tror... Kusin Pär berättade att Mia (barnens mamma) hade försökt få honom  att ta på sig en grön jacka (som var lite varmare än den vanliga jackan) när de skulle gå ut en dag. Oskar ville inte ha den och sa med bestämda ord "Men mamma, om du tycker att en jacka är ful skulle inte du heller ta på dig den." Kan man annat än att älska barn?!

¤
Plommonträdshäng. Till min lycka är de små rackarna varken övermogna eller frusna.

¤
Knäppt kort på månen vi olika tidpunkter under en kväll. Jag tycker den är lite fascinerande... trots att den är långt bort ser vi den så tydligt var vi än befinner oss på jorden. På tal om "rymden", minns du att jag undrade om stjärnhimlen för några dagar sedan? Nu vet jag iallafall att jag hade rätt, vi kan i Sverige endast se den norra stjärnhimlen. 1-0 till mig!





...Man kanske skulle bli månforskare eller astronaut istället, undrar om man slipper skriva ett examensarbete då?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0