Tisdagsturné.

Gårdagen innehöll rätt mycket för att vara en helt vanlig tisdag... Plugg i bibblan med Emma och Soffan mellan 9-16, fika på stan med Jenny mellan 18-20, Marias place mellan 20-21, sedan hem till Johannas i ca 30 minuter. Därefter var min turné över och jag begav mig ner ett par trappor och pysslade lite här hemma...

Det roligaste måste nog vara Johannas avloppshistoria... Hon har bott i mitt hus ca 2 veckor och i lördags fick jag ett sms där hon undrade om jag hade problem med avloppet, vilket jag inte hade. Igår berättade hon vad som hade skett efter det där messet. Det hade kommit en man för att fixa problemet men inte lyckats, trots att hela toan och handfatet skruvades bort, så en slangbil blev nästa steg. In med en stor slang genom balkongdörren och upp en trappa (synd att jag inte var hemma för det hade varit en rolig syn.) Vi skrattade gott åt spektaklet igår kväll... Nyss lät det som att hela huset skulle rasa och när jag tittade ut genom dörren stod en slangbil utaför porten. Javisst, Johanna hade besök igen, hahaha! Jag har bott här i 4 år och inte sett röken av en slangbil, men nu när J har flyttat in hälsar den ofta på :)


Jag var tvungen att smyga ut och ta en bild :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0