Till dig.

Jag spenderar dagligen tid med dig, ändå ger du mig ständigt dåligt samvete. Det är få gånger vi kommer överens med varandra och ofta består vår tid av diverse meningsskiljaktigheter. Trots detta finns jag vid din sida inte bara på dagarna, utan även i drömmarnas värld på nätterna då och då. Ditt tragiska livsöde har smittat av sig och gjort mig till en tråkigare person, jag hör inte längre mig själv skratta lika ofta som förut. Egentligen tycker jag inte om att umgås med dig, vi hittar aldrig på något roligt tillsammans. Det känns dessutom som att det bara är jag som ger, utan att få särskilt mycket tillbaka. Du tar min energi!

Därför har jag efter många om och men börjat se slutet på vårt umgänge, snart får du klara dig på egen hand. Du ska vara glad över den du har blivit tack vare mig. Jag är inte perfekt, du är inte perfekt men vi är inte heller dåliga. Efter allt jag gjort för dig hoppas jag att du åtminstone kan göra en sak för mig; se till att du blir godkänd! Jag struntar i bokstaven, så länge den innebär ett godkänt betyg.

Snälla, lova mig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0