Kalas!

Undrar om jag kommer vara ute på havet och fiska den dagen jag fyller 85 år, precis som min morfar. För många människor innebär det nog att de börjar bli så pass gamla att de behöver någon form av hjälp, men trots en rygg som inte är bra sköter han sig helt och hållet på egen hand och bil kör han fortfarande. Och som sagt, varje dag från islossningen fram tills en bit in i november är det ett par båtturer om dagen som gäller. Kanske är det just därför han håller sig i form, min krut-morfar.

Idag har vi alltså firat honom, vilket inneburit att jag istället för att skriva uppsats, bakat morotskaka och gjort smörgåstårta. Hur mycket roligare är inte det liksom?! Får jag säga det själv så hade jag lyckats och det tyckte även de andra. Kanske att jag skulle ta och bli hemmafru istället, förmodligen behöver jag inte skriva en enda uppsats för att kunna titulera mig hemmafru. Måste bara hitta mig en rik karl...


Mys i höstmörkret.

Förutom att ätit mig proppmätt på läckerheten ovan så har jag tittat på snöflingorna som fallit från himlen hela dagen. Tyvärr har inte många stannat kvar, men lite vitt är det ändå på vissa ställen. Om en liten stund väntar fotbollsträning inomhus. Det ska bli så himla roligt, jag älskar inomhusfotboll, det går snabbt och man är hela tiden delaktig. Fart och fläkt, precis som det ska vara.

Ursäkta, men vem tusan har bestämt årets programledare för Mello?? Måns Zelmerlöw, Christin Meltzer och Dolph Lundgren... det är ju sorgligt. Jag vill ha tillbaka Luuk, NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0