Helgen...

Tordagskvällen spenderades med en idrottsklass av en annan årgång än min egen, men likväl härliga människor. Quizet på Heartan resulterade dock inte i någon vinst, men roligt hade vi och ett par personer mådde på fredagen som de förtjänade ;)

Fredagen innebar min kära mammas femtionde födelsedag och hon och pappa spenderade dagen med mig i Gävle. Tårta, Bönan och Engeltofta, middag på Helt Enkelt och en hel del annat hann vi med. När de åkte bar det av till Midgård och en födelsedagsfest där vi målade självporträtt av födelsedagsbarnet, gick tipspromenad och knåpade ihop en sång.


Denna fick mamma av mig, pappa och mina två syskon i present... Vad gav vi henne?


Alexandra hade ont i fötterna...

I min grupp tog jag intiativet och skrev tillsammans med Alexandra ihop våran sång. Såklart blev det en schlagermelodi, och enligt Oskar var det utan tvivel kvällens bästa! Yeah! Jag ger er ett litet smakprov...
(Melodi: 4 bugg och en coca cola)
4 rom och en coca cola, du e skitsnygg och från Borås
Våran Oskar vi nu vill gratta, hoppas du får en galen kväll
Våga skratta och våga dansa, vill du ha oss så får du chansa
4 rom och en coca cola, du e skitsnygg och från Borås.

Lördagen spenderades med diverse ålänningar och nu har jag kommit hem till Ljusne. Morfar sitter i våran bastu, pappa letar efter älgar i skogen, Skrållan ligger och myser och mamma river tapeter i hallen. Skönt att vara hemma.

My name is Fluff, Alexandra Fluff.



Kort sagt har dessa dagar varit rikigt roliga. Underbara människor, härliga tillställningaroch lite äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0