Sol och ångestmoln

En bra start på dagen!
Vaknade av att kissen kom uppkrypandes i sängen och lade sig bredvid mig på kudden, puffade mig på kinden med sin kalla nos och ville att jag skulle klia henne under hakan. Tittade sedan ut mot fönstren i vardagsrummet och insåg att det inte snöade idag. Ibland behöver man inte mycket för att bli glad, tack och lov!


Solen skiner över Ljusnan som slingrar sig bakom vårat hus...

Imorgon ska jag träffa min handledare och diskutera uppsatsen. Har dock kommit på att jag kan ha ett litet problem... Vi ska ses i skolans café, men jag har ingen aning om hur han ser ut och vice versa. Hur ska jag veta att han är han? Det känns som att den klassiska filmrepliken "jag kommer att ha en röd ros i håret"  inte fungerar riktigt i den här situationen. Kanske kommer istället frågetecknet i mitt ansikte och ångestmolnet som förföljer mig snabbt att avslöja mig. Ha dessutom i åtanke att det återigen är fredag den 13:e imorgon... Hur det hela (ur)artar sig får ni veta i morgondagens episode av Sofie skriver C-uppsats, vol.1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0