Ett gott skratt förlänger livet!

Mitt word hade bestämt sig för att inte fungera idag så jag fick snällt gå till bibblan en sväng på förmiddagen för att skriva lite på mitt PM. Lagomt när jag kommit hem ringde Maria och frågade om jag ville komma till henne och äta våfflor. Såklart att jag ville, och de blev mycket goda efter att vi rättat till den lilla missen som innebar en smörgåsgrill istället för ett våffeljärn =)

Efter maten stannade jag och hjälpte Maria att svara på instuderingsfrågor om fett, protein, hälsa osv. Och faktiskt fanns en del kunskap kvar i huvudet efter kurserna vi läste under idrotten, alltid kul att märka att man inte bara lärde sig något för stunden. Hur som helst, jag satt med datorn och leta svaren på frågorna och hittade något som gjorde mig och senare också Maria lite konfunderade. Det var en lång lista men här kommer själva poängen...
"Mat tillvaratas olika och tar därför olika tid för kroppen att processa. Här följer en lista med ungefärliga tider för vanliga matvaror"
1 3/4 timme:
  • Avocado
  • Mango
  • Oliver
  • Sperma
  • HUR och NÄR hamnade den sista punkten under kategorin "VANLIGA MATVAROR"??

    Efter ett par goda skratt begav vi oss till Royal för ett träningspass. Där var det dags för nästa skrattanfall när jag råkade gå halvvägs in i duschen istället för in i omklädningsrummet. Inte lätt att hitta rätt varje gång!

    Måste till sist bara få uttrycka min irritation över människor som inte kan hålla sig till sanningen. Varför komma med bortförklaringar som bara är ren lögn? Antingen är man ärlig eller så struntar man i att säga någonting överhuvudtaget, anser jag. Det blir bara värre av att höra dessa lögner.


    Kommentarer
    Postat av: Sofie

    Ja du Sofie! Sperma är kanske ett vanligt intag i vår vardag?! Jag vet inte. Men som en råvara, njaaa på den! ;)

    2009-03-16 @ 23:11:39
    URL: http://evasofiekristina.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0