Finaldags!!

Jag hade inte tänkt att skriva något om kvällens final i Melodifestivalen, men när jag läste Matildas kommentar ändrade jag mig. Det är ju trots allt nu det gäller! Ikväll är kvällen med stort K, det är nu vi måste se till att rätt låt vinner. Troligtvis kommer vi inte ha någon chans i Moskva ändå, men lite heder har vi, så jag anser att vi inte skickar dit Af Ugglas.

I år har jag ingen klockren favorit som förra året då det var Sannas Empty room som gällde. Nu håller jag lite extra på Sara Dawn Finer och Alcazar, men blir inte ledsen om EMD, Måns eller HEAT vinner. Däremot gräver jag ner mig i första bästa snödriva om Ugglan hoar snälla, snälla, snälla kl 22.05. Jag är inte heller särskilt förtjust i Emilia, Sofia eller Malenas opera för den delen. Molly Sandén och Agnes ligger någonstans mitt emellan, varken bra eller dålig.

Kvällen ska hur som helst spenderas i Sätra där jag och Jenny ska vara hårda men rättvisa i vår bedömning. Jag tycker att alla borde ha ett "schema" (som Jenny kallar det), det är liksom pricken över i, prova! Gör ett eget eller köp Aftonbladets bilaga Klick.




Artisterna i all ära, men här är kvällens huvudpersoner!

Förmiddagen har spenderats på stan tillsammans med Maria, vi kände för att strosa runt lite i affärer och spana in vårens nyheter. Fick inget vårigt plagg med mig hem men däremot lite ansiktsprylar, har hört från olika håll att dessa ska vara bra. Och jag som oftast använder vatten och tvål när sminket ska bort måste börja skärpa mig, så jag tänkte prova dessa:

Jag återkommer när jag vet om de förtjänar sitt beröm.

Nu återstår det bara att önska er alla en trevlig kväll framför tv:n! =) (Och till dig Sara; en trevlig kväll på praktikplatsen, stackare...)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Nu har jag läst dina tips. :) Själv håller jag på EMD och Agnes. Hoppas ni får en trevlig kväll. Kram

2009-03-14 @ 20:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0