En härlig helg!

En lung helg har snart passerat. Lugn i den formen att den inte innefattade någon utgång och inte mer än 2 stycken cider. Men nog har det gjorts massa andra saker och den där boken jag skulle läsa har inte blivit särskilt utnött om man säger så.

Fredag, lördag samt en stund idag har tillbringats en våning upp där det har flyttpackats för hela slanten. Min bästaste granne ska överge mig, och även om det överhuvudtaget (tack Emma =)) inte är lika ledsamt som när min förra granne flyttade så är det heller inte roligt. Vi har hunnit med många roliga stunder i den lägenheten och dem sparar jag nu som fina minnen. Huset blir inte detsamma när någon man har umgåtts så pass ofta med försvinner härifrån. Men så länge personerna i fråga inte försvinner ut ur mitt liv så är jag glad och nöjd. Glad och nöjd över att jag fått två underbara vänner!

På tal om att få, Rickard gav mig några saker han inte längre är i behov av och däribland en film om Jesus. Är jag i behov av den?? Och även om jag snällt sa att jag vid det här laget är lite mätt på Jesus och andra relgionsfilurer så ligger filmen nu på mitt bord. Så om någon är sugen på en filmkväll vet ni vem ni ska höra av er till =)

Kan inte låta bli att visa er dessa två bilder på Rickard när han ska ha ner sina saker ur skåpen ovanför sovalkoven. Det gick för övrigt bra att komma upp, men desto sämre att ta sin ner igen...hihi!



Igår kväll var jag tillsammans med Anette, Matilda, Maria, Niklas, Erik och Mange ute och åt samt såg Sverigematchen på Interpool. En mycket trevlig lördagskväll vill jag påstå! Och idag har det gjorts våfflor här hemma på brändströms. Sara och Jenny gästade huset och det blev en smarrig måltid med hemgjord blåbärssylt, hallonsylt och grädde. Min käre granne, som tagit sig ner från skåpet, hade turen att få göra oss sällskap.
  

Tack för en trevlig helg alla inblandade!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Låter som du haft en skön och avslappnad helg!=) Så då är vi redo för plugg imorgon då, jag med mitt tangentbord!! haha

2009-03-29 @ 22:55:47
URL: http://alexiandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0