Jag har gjort en "Sofie-klassiker".

Nu har jag kommit in i Ljusneklimatet, ni vet det där hektiska tempot som bara finns i små kustbyar. Jag trivs och jag känner mig hemma, allt har sin charm här på något sätt. Promenaderna längs vattnet, kaoset på fotbollsplanen och framförallt de små förskolebarnen jag ser till att mätta magarna på.

Jag har även hunnit med ett par "Sofie-klassiker" som de har blivit kallade. Bland annat höll jag på att köra över en katt när jag igår var på väg hem från jobbet på röda faran... min cykel. Jag är känd för att inte ha full kontroll över detta fordon och det vet människorna så de flyttar sig, värre var det visst med djuren. Men nu har de också fattat galoppen och kattens svans är i behåll, äevn om det var på håret. På tal om fordon så var bilturen hem från Gävle i tisdags även den en aning kaotisk, jag hämtade upp syrran på stationen men sen hittade jag inte därifrån. Tur att jag bara har bott i den staden i fyra år. Jag säger tack till Matilda som alltid hittar hem åt mig i djungeln av enkelriktade gator, men vart var du när jag behövde dig som mest ;)

Vad har du för planer inför midsommarhelgen, dela med dig så jag får veta vad man gör i andra delar av landet (och såklart även på Åland)! Här blir det en lugn morgondag, blommorna är plockade och mamma har köpt en Absolut Vodka Mango som ska avnjutas tillsammans med lite annanasjuice och andra tillbehör såsom kött och grönsaker fån grillen tillsammans med några andra. Lördagen går även den i drinkens tecken, då blir det fest och förmodligen ett stopp på Statt inne i stan. Mer vet jag inte nu, det återstår att se.

Trevlig midsommar och ta det lungt med nubben!

Kvällen innan midsommarafton-08 och blommor till stången är fixade, observera att jag har ansvaret över buketten i cykelkorgen, undrar hur dom tänkte där...


Undrar varför Sara gömmer sig bakom stången ;)


Här är hon ju inte blyg iallafall.


Kubbmästare! (Ja det står inte klubbmnästare Rickard, du kan va lugn ;)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

I normala fall skulle jag åka ut till skärgården i någons båt och fira midsommar på diverse dansbanor, men i år har jag fått äran att jobba HELA helgen! Eftersom midsommar -08 satte djupa spår i kropp och själ efter en alltför kraftig fylla, så känns det jätteskönt att få sitta inne i värmen, borta från myggen + spriten + ångesten + blåmärkena och andra påföljande åkommor.... Hoppas du också får det mys men med kanske lite mer fart och fläkt än på mitt äldreboende! :) Kramar

2009-06-18 @ 22:34:40
Postat av: Maria

De tänkte inte alls ;)

Hörs imon. Kram

2009-06-18 @ 22:54:36
Postat av: Alexandra

Ja jag är ju i Sthlm som du redan vet, och allt har gått bra. =) Nästan för bra, så får se vad vi gör imorgon, det beror helt på vädret. =)

Dansa runt midsommarstången åt mig med.

Ha en underbar helg så hörs vi sen.

2009-06-19 @ 00:14:44
URL: http://alexiandria.blogg.se/
Postat av: Rickard

Du är rolig du =)

2009-06-19 @ 23:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0