Det regnar här i Gävle i dag... igen.

Helgen har varit regnig, var tusan är solen som ska värma och förgylla mina vita ben? Jag hade strumpor, byxor, skor, underställströja, tunika, skinnjacka samt halsduk i torsdags på studenten, det säger en hel del. Men trots vädret har det varit mycket trevliga dagar i Gävle. Fredagen bestod av tv-tittande och smaskig cheescake som min soffkompis Anette hade gjort. Igår lämnade vi soffan för att på dagen gå en sväng på stan och på kvällen partaja. Trots lakritsshots och vin vägrar dock min förkylning att ge sig. Så idag var jag tillbaka i soffan, Marias denna gång. En film och godispåse gjorde oss sällskap, samt det smattrande regnet på fönsterrutan.

Innan jag åkte ner hit i fredags var jag och syrran på (lill)kusins examen. Hon är den sista av oss att lämna Stenberga och nu väntar gymnasiet i Söderhamn. Vi sjöng Den blomstertid nu kommer och lyssnade på framträdanden av riktigt duktiga elever. Som jag kommer sakna dessa avslutningar.




Malin får sina slutbetyg

På väg hem från kyrkan kommer vi till en korsning och jag säger till min syster som kör bilen "va försiktig, traktorn ser lite religiös ut". Behöver jag säga att ett gapskratt bröt ut från föraren... Vad jag skulle säga va att den såg ranglig ut, inget annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0