Sprängämnen och båtfärd.

Hela dagarna är radions p4 inrattad på jobbet och den ena nyheten avlöser den andra. Idag har det mesta såklart kretsat kring Michael Jackson men igår var det Ljusne som stod i centrum. Polisen har nämligen beslagtagit 36 kilo sprängämnen, vapen och annat stöldgods i ett källarutrymme här i byn. När vi igår kväll tittade på nyheterna insåg vi att det var samma ställe där vi förvarar vår saft, sylt och potatis. Hjälp?!  Tanken var tydligen att Bollnäs polishus skulle sprängas, vad säger man?

Efter jobbet bar det i vanlig ordning ner till stugan på cykeln för att få lite middag, därefter tog jag och syrran en liten tur med morfars "fiskebåt". Att åka båt på havet en varm sommardag är nog bland de mest befriande man kan göra, tycker jag. Att termometern i vattnet dessutom visade på 20 grader bådar gott inför morgondagen då jag äntligen är ledig!!

Kapten 1.

Kapten 2.


Två små söta måsungar.

Må(s) så gott allesammans!
...fredagshumor...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara i Ljusne.. :)

2009-06-28 @ 23:46:55
Postat av: Alexandra

Åh vad härligt att vara ute med båten, (lite avis), men jag får nöja mig med lite bad och sol på fjärran höjder. Haha

2009-06-29 @ 20:28:38
URL: http://alexiandria.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sofie, tycker det är dålig uppdatering av bloggen!! Skärpning, vill ju veta vad som sker i ditt liv. =)

2009-06-30 @ 22:20:15
URL: http://alexiandria.blogg.se/
Postat av: Rickard

Humorn är på topp =)

2009-07-06 @ 21:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0