...Fy fan va han e bra!

Sådär ja, så har sista "barnet" i familjen tagit sig sjungandes (läs: skrikandes) ut på studenttrappan. Inga gråa moln i hela världen kunde ta ifrån studenterna den härliga känslan av lyckorus, det är jag säker på. Min snygga kostymnisse har nu gett sig iväg för att fira hela natten lång och om det finns någon som vill minnas sin, förhoppningsvis, fantastiska studentdag kommer här några bilder på det jag har upplevt idag.


Uppe med tuppen och fixning av smörgåstårta i pyjamasen, vad gör man inte för sin kära bror.







Jag fick även den stora äran att göra en jordgubbstårta.


Nu och då. Min lilla söting!

  
Kusinbarnen på besök = full rulle!


Även "Skrållis" fick känna på hur det är att vara student.



Matchen igår förlorade vi, 2-1. Och som vanligt var det fullständigt kaos, här kommer några rader från vår blogg:
"Sist vi besökte Ljusdal för en jämn match var förra året, då Jonsson bröt nyckelbenet - blev iputtad tokmycket med piller - blir full/hög - brister ut till sjuksköterskan: "Snygga tights - NOOOOOOT!" Men det blev även en del skador under den här matchens gång. Första fick Jonsson stå för, då hon slog skallen så jäkla illa att hon utbrast: "Perra, byte om 2. Jag ser två bollar!", och Limpan kontrar med "Satsa på ena!"
"Florén bjöd både på stjärt, tårar o skratt då hon fick en smäll i svanskotan o fick kravla sig av planen..... väntandes på att chefen ska spruta kylspray i stjärten. Domaren utbrast med sin kloka humor: "Det var jäklar va det rykte där bak!"

Vi har iallafall roligt tillsammans =)

Imorgon bär det av till Gävle, ska få åka bil med Vickan... ni vet Brändströms andra Ljusnebo. Men jag ska inte gå händelserna i förväg utan först avsluta detta långa inlägg med ett par rader från dagens mest använda studentsång: "Jag har väntat så länge på just den här dan. Och det är skönt att den äntligen kommer."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0