Hämtat från min vardag.


Vi spelade match hemma på Borgen igår och vann med 4-2, skönt och behövligt. Som sig bör när vi är i farten har jag ett par incidenter att nämna. Innan matchen ska laguppställning med mera diskuteras då detta helt plötsligt slinker ur munnen på vår tränare: "Allting kan hända i fylleriet. Det borde väl alla här veta." - Coach om varför han numera är hårlös.
Stackars Lina får stå för nästa sak. Jag har sett kylpåsar användas på knän, axlar, fötter och så vidare men detta var en ny syn för mig. Men varför inte, såklart att man kan kyla rumpan också! Inte nog med detta, I.P var så het på gröten efter vinsten att hon gick in i duschen medan domaren stod där. Som vi skrattade när hon lika snabbt kom ut därifrån, illröd i ansiktet.


På tal om skador, jag har också gjort illa mig. I huvudet. Varje dag till jobbet och till fotbollsträningar cyklar jag efter en gångväg och när det kommer ett hinder likt detta händer något mindre bra förr eller senare. I detta fall var det nog senare. Efter att ha åkt under det nedblåsta trädet flera gånger på ett, om jag får säga det själv, otroligt smidigt sätt blev jag nog lite för självsäker och ni kan lista ut vad som hände sen...


Dessa störtsköna leggings tillhör Maria, hon hittade dem när vi var i Valbo och de ska packas med då hon åker på Rockweekend i mitt Hälsingland.


Efter jobbet idag blev det en cykeltur till stugan där mamma och brorsan bor eftersom de är lediga. De kan njuta av den härliga solen och göra vad de vill på dagarna. Men jag är inte bitter. Min vita kropp längtar inte efter solen. 


Tillsammans med låten i förra inlägget kommer den här bli en sådan jag kan höra om och om igen utan att lessna på. Sommar-09 helt enkelt.

Nu vankas det film, Flashdance närmare bestämt.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0