Jag + motorcykel = ?

I onsdags var jag ledig och större delen av dagen spenderades nere på bryggan i stugan. Vädret tillät inte något annat än lite plaskande i vattnet och ryggläge i solen. Vi lyssnade på radions P1 där en Ljusnebo var sommarpratare dagen till ära. Håkan Nilsson, musiker, var lyssnarnas sommarvärd och han hade innan programmet sagt att han skulle prata med sin dialekt eftersom han trodde att det var därför folket hade valt honom (detta sänds ju över hela Sverige och personer som prinsessan Birgitta och Tomas Ledin är andra som pratat tidigare i sommar). Jag ställde (självklart) frågan om vadå, vilken dialekt? Både mamma och syrran suckade ikapp och svarade ljusnemål. Inte visste jag väl att det var så "speciellt"... Han spädde dock på "vårat fina rykte" när han i radio sa att det finns svarta människor, vita människor åsså Ljusnebor. Men jag är en stolt sådan.


Igår var det lite kalabalik på jobbet, åskan/blixten slog ner i huset och allt blev tyst och mörkt.  Det verkligen small och gelékosterna på diskbänken dallrade och därefter började bramdlarmet tjuta och branddörrarna stängdes. Jahapp tänkte vi, det blir till att vispa i ordning pulverkräm till middag. Men det löste sig efter en stund och de fick den mat som matsedeln visade. Mot kvällningen kom solen och vi besteg åter igen Östra Berget för en trivselkväll, denna gång med Andreas Johnson som gästartist.



Idag har det ätits tårta efter jobbet och imorgon hoppas jag på fint stugväder och varmt i vattnet. Kanske att jag ska tjata lite till på pappa så att båten åker i = åka vattenskidor! Ryktet säger också att kusin min är här i byn med sin motorcykel, innebär det att jag kommer sitta bakom honom imorgon med håret fladdrande i vinden? Troligen inte. Däremot vet jag att grillspett, det kommer jag att mumsa gott på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0