En trivsam trivselkväll.

Gårdagskvällen bjöd på underhållning á la Trivselkväll på Östra Berget. Allsång, artister, körslag, pick-nick och mycket folk samt underbart sommarväder gjorde kvällen mycket trevlig. Att folk i Söderhamns kommun går man ur huse under dessa fyra torsdagskvällar är en sak som är säker, det ser ut som myror vid en myrstack.

Igår var det hälsingetjejen Nina Söderquist som var gästartist, även Arne "Rosen" Qvick bjöd på sin gamla slagdänga. För er som inte har en susning om vem Nina är så  vann hon huvudrollen som Lady of the Lake i  musikalen Spamalot som sattes upp på West End i London. Programmet som "gav henne rollen" hette West End Star och Magnus Carlsson var programledare, vilket såklart resulterade att jag följde serien. Jag nöjde mig dock inte med det, min stackars granne fick stå ut med att se avsnitten tillsammans med mig varje vecka. Så när jag tänker efter var det kanske inte alla gånger lika uppskattat att ha mig på andra sidan vinden. Eller?


Högst uppe på Östra Berget ligger denna skapelse, Oscarsborg.

Låten som Nina uppträdde med i årets upplaga av Mello, synd att den blivit "bortglömd" tycker jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0