En lördag med världens bästa

MAGNUS!
På min födelsedag föreslog Anna-Maria att vi skulle åka till Arbrå kyrka för att se en midnattskonsert med Magnus Carlsson. Jag var (såklart) inte sen med att gilla förslaget, så i lördags bar det av. Runt kl 21 startade vi vår ca 4 mil långa bilresa och hela vägen hade vi en nästan blodröd sol framför oss, lägg till ett underbart landskap med ängar och berg samt röda stugor med vita knutar. Det var som hämtat ur en sommardröm. Likaså var kyrkan, där den låg intill vattenbrynet i den lilla byn, för att inte tala om han som var anledning till att vi var där.

En nedsläckt kyrka med brinnande stearinljus, två personer med gitarrer och en fantastiskt snygg och otroligt bra sångare, behöver jag säga något mer egentligen? (...men jag vill säga lite mer). Det var avskalat, intimt och vi satt så nära att vi kunde njuta av parfymdoften från Magnus. Han fick stående ovationer för det var (nog) omöjligt att inte tycka om det han gjorde den natten. Magiskt.




Är man i kyrkan så är man.


Vore han heterosexuell skulle han förmodligen inte vara såhär förbannat snygg.

Kvällen/natten i all ära, men även dagen var mysig. Rickard kom och hälsade på mig här hemma i Ljusne och vi promenerade lite på baksidan längs älven, var ut till stugan, åt mat och blåbärspaj samt besteg Vårdberget för att se "Hollywoodskylten" på nära håll.

Jag tror att han tyckte om mitt lilla Ljusne...

Vi spelade även Retro tillsammans med lillasyster och vem som vann behöver vi inte gå in på, men en del av spelet gå ut på att skriva listor, tex. tidernas fem bästa sagofigurer (detta är engligt oss själva och grejen är att man ska skriva lika som varandra utan att veta vad den andra skriver. Har någon skrivit samma sagofigur får de ett varsitt poäng, flest poäng vinner). Vi skulle skriva en lista med tidernas fem somrigaste poplåtar, jag skriver Sommartider, Sommaren är kort osv. medan Rickard skriver Kom hem (med nyss nämnda Magnus). Undrar om det var någon som gärna hade följt med oss till Arbrå, hihi. Då hade du dessutom fått sett en riktigt snygg BMW, för det är just vad Magnus kör runt i och jag hade gärna åkt med!

Sist men inte minst vill jag säga grattis till lilla mamsen som simmade Vansbrosimmet igår, 3 km i i både med- och motströms med temperaturen 15 grader, på tiden 1h15 min är inte fy skam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0