Långt bort men nära.

Nu ska jag säga nåt som jag knappt själv trodde skulle slinka ur min mun, jag älskar tekniska prylar. Eller ja, åtminstone mobiltelefoner. Har spenderat hela kvällen, nåja tre timmar iallafall, med headsetet (?) i örat och två underbara vänner på andra sidan. En i taget såklart :) Känner verkligen att hur långt bort de än må vara är de ändå så nära. Närmare än många andra vänner som rent geografiskt befinner sig på betydligt närmare avstånd. Det här med vänskap är minsann inte lätt alla gånger. Även om jag verkligen inte är någon som ska klaga när det kommer till det här ämnet, så är det klart att jag ibland funderar över vilka som verkligen är värda att lägga ner tid och energi på.

Äkta vänner är som diamanter, värdefulla men sällsynta.
Falska vänner är som höstens löv, granna men blåser bort med första vinddrag.


Man kan aldrig få en vän om man väntar sig någon utan fel.
Tänk på det och ta hand om era vänner, vad vore ni utan dom?!

 


 


Kommentarer
Postat av: Ammie

Jätte fint skrivet!

2009-01-23 @ 10:10:39
URL: http://skrutten.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej! Vilka härliga ord du skrivit! Du måste vara som en slipad diamant. :). Hoppas du får en underbar helg! Kram

2009-01-23 @ 16:56:35
Postat av: Camilla

Snacka om att jag blev förvånad när jag läste början! :O Trodde jag ännu en gång hade påverkat dej :)

Jag är glad för att mobilen finns och jag är glad att jag har dej! Tack vännen. Kram

2009-01-25 @ 10:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0