Vår egen flagga

Nej jag befinner mig inte på Åland faktiskt...

"Den blå färgen symboliserar himlen, bergen, sjöarna, men framförallt poesin. Det röda symboliserar hjärtat, blodet och lingonen. Det gula hjortronen och solen, Hälsinglands egentliga guld".

 

Byt plats med den röda och gula färgen och tadaa, du har Ålands flagga... nu vet du det "världsmästare på flaggor" :)
Hoppas för guds skull att det inte va du Laxen som skrev den komentaren för då blir jag mörkrädd ;) Ha för övrigt en trevlig vistelse där hemma på ön.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Va gör du i Hälsingland? Har jag missat nånting eller är jag bara glömsk? Jag gissar självfaller på de sistnämnda! Kram

2009-01-14 @ 11:54:30
Postat av: "Laxen"

Haha när jag kollade snabbt så trodde jag faktiskt att det var Ålands flagga, och tänkte "oj vad gulligt att Sofie hedrar vårat avslut på grupparbetet med Ålands flagga, det var då verkligen inte nödvändigt", men sen insåg jag att så var inte fallet :) Men Åland fick ju lite uppmärksamhet ändå, det var ju fantastiskt roligt! Ha det bra och sköt om dej!

2009-01-14 @ 20:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0