Vinna eller försvinna

Filar lite på taktiken inför ikväll. Här ska det spelas spel och för en gångs skull ska det gå hela vägen. Nån måste ju vinna och denna någon kan ju faktiskt vara jag, även om jag i princip aldrig har oddsen på min sida. Jag vet en till som brukar vara i samma sits, men Anette, snart tar vi revansch så det smäller om det. Du och jag i samma lag, mitt spel och vinsten är så gott som säkrad! :)

Nu ska här skäras frukter av alla dess slag och oslag (undra om det är Ljusnemål?!). Kvällen erbjuder nämligen inte endast spel utan också kycklingpaj med ett vinglas vid sidan om, samt fruktsallad och en konongod chokladkaka som jag själv tillverkat. Jag är nöjd.

Trots finslipning av taktiken finns det en risk att någon sitter och tittar på Körslaget (med han den där snygga körledaren ni vet) istället för att vinna sällskapsspel. Kanske är jag inte så sällskaplig i spelsammanhang. En bra slutsats? Det återstår att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0