Framförhållning + HiG = FALSKT

Är just nu smått irriterad på HiG, ska det vara för mycket begärt att lägga ut schemat till kurserna som börjar om en vecka? Det vore inte helt fel att veta hur den närmsta tiden kommer se ut, vilka dagar seminariena ligger och vad som förväntas av oss studenter. I välkomstbrevet vi fick för ca 2 veckor sedan står det att schemat finns utlagt, vilket är sant. Men snyggt och prydligt står det: "Inga tillfällen finns bokade". Varför ens lägga ut ett schema då liksom, det fyller ju ingen funktion överhuvudtaget. Nej skärpning, det är inte första (och med all säkerhet inte heller sista) gången de satt sig själva i blåsväder!!

När jag ändå är bitter vill jag också passa på att berätta att jag ihärdigt väntar på att få skriva utvärderingen av en religionskurs, den ska kapas vid fotknölarna och jag vet att alla känner likadant. Det är inte så att vi hållit tyst om våra åsikter under kursens gång. Redan första lektionen ifrågasatte vi tiden för seminariena, 16.15-19.30, man skulle ju kunna tro att vi läser en kvällskurs vilket inte är fallet. Att vi dessutom har ett par spanjorer uppkopplade på en videoskärm gör att allt blir segt segt och åter segt. Vet inte om jag lärt mig något nytt förutom att jag inte vill bli tolk, detta trots att jag tycker om språk, och spanska ska tilläggas.

Avslutar allt detta gnäll med en glad bild. För jag är inte den som är långsint, samitidigt som min vän C inte heller behöver vara bitter längre ;) (observera dessutom Anettes hand på din axel, när blev min ena arm bortamputerad? Just det, möjligen denna kväll hahaha)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, de ser ut som att du vill åt min öl också! aaargh. :P Jag hoppas att schemat kommer ut snart, men du vet hur de är. Själv väntar jag på ett betyg.. Skickade mejl till gubben idag å frågade om de.. Saknar dej! KramKram!

2009-01-13 @ 12:36:56
Postat av: Camilla

Haha, de ser ut som att du vill åt min öl också! aaargh. :P Jag hoppas att schemat kommer ut snart, men du vet hur de är. Själv väntar jag på ett betyg.. Skickade mejl till gubben idag å frågade om de.. Saknar dej! KramKram!

2009-01-13 @ 12:37:09
Postat av: Anette

Vart är det här? du har alldeles för mycket bilderna som inte jag har. Kommer bort med mitt minne nån dag =)

2009-01-13 @ 16:44:44
Postat av: Sofie

Du gömmer ju mitt vinglas så fint med ölen Camilla :)

Men lilla gumman, det är ju hemma på ditt köksgolv Anette!!

2009-01-13 @ 19:28:21
URL: http://ingridsofie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj shit Sofie! Minns du att du höll i ett vinglas?! Anette, du är väl för söt :) Inte för att jag minns just den där timmen men platsen minns jag ;)

2009-01-14 @ 11:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0