Tidig tussilago i år har jag hört

Sista dagen i Ljusne spenderades delvis med min trogne vän och kollega (som vi brukar säga). Jag och AnnaMia tog en promenad runt "city" i solskenet. För er som känner mig väl vet att jag ibland råkar säga någon halvt korkar kommentar, men jag har en överman och det mina damer och herrar fick jag prov på idag. Vi står nere vid havet och under snön lyser det gult (hundkiss). Jag säger till A-M "titta, gul snö" och vad svara hon om inte "jaha, tussilago redan??". En meter snö och tussilago, njae, men vilken goding hon är min kära vän!!

A-M gör den, i Ljusne så välkända, Stig-posen... haha!


I skuggan av AnnaMia och Sofie

Igår kväll fick jag för mig att jag skulle smaka irish coffee. Jag tycker inte om kaffe och inte whiskey, och jag upptäckte snabbt att jag inte heller tycker om irish coffee. Mamma föreslog då varm oboy med rom och en gräddklick på toppen, absolut mer min smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0