The Island brings back memories

Kikar lite på filmen som går på 9:an, The Island. Jag såg nästan hela filmen hos min granne den 2/9-07. Hur jag kommer ihåg det? Det var samma kväll som vi åkte till Abisko med klassen, och det datumet och vad jag gjorde den kvällen kommer finnas etsat fast i mitt minne länge. Fy satan vad jag tyckte synd om mig själv när klockan närmade sig elva den kvällen och jag visste att jag var tvungen att bege mig ner för att möta upp Uffe och Andreas, som jag skulle sällskapa med till tågstationen. Vi bar våra ryggsäckar och efter halva vägen tyckte vi att det fick vara nog, dom vara sååå tunga. Då kunde jag bara tänka på att vi hade en 17-timmars tågresa framför oss och därefter en vecka utan dusch, toa osv. Vi skulle bära med oss allt vi behövde under en veckas tid i kläder, sovgrejer, mat, "kök" mm. Vi skulle kånka på det i 2 mil om dagen, 6 dagar i rad. Därefter fick vi äntligen åka de 17 timmarna hem igen, den dagen längtade jag till när jag såg The Island. Att åter få sätta foten på Brändströmsgatan där det fanns en varm lägenhet, en dusch och en kudde som väntade på mig. Vilken lyx!

Nu blev inte Abiskoresan så hemsk som jag förväntat mig. Visst var det med gråten i halsen som vi slog upp tältet första kvällen, men sedan rullade det på. Vi hade tom. roligt när jag tänker efter. Men jag minns klumpen i magen och de sista timmarna i Rickards lägenhet som om det var igår...



På tågresan dit var jag inte alltför munter...

Erik däremot var i högform, som vanligt :)

Snötäckta bergstoppar...

Bästa gruppen!

Här snackar vi iskallt vatten...

Lapporten, utsikten från första tältplatsen

Glaciären "Kårsajäkeln" 

Nog befann vi oss mitt ute i ingenstans...


Jag och Linda har Uffe att tacka när det kommer till packningen, en äkta räddare i nöden :)

Nu när du sett en massa bilder, vill du åka till Abisko och fjällvandra?


Kommentarer
Postat av: maria

tro det heller ej, men jag maria haha blev faktiskt lite små sugen på att prova det där, dock inte en vecka som du men två nätter i tält kanske....;)

är du på? ;) jag behöver nog en guide :P

2009-02-17 @ 16:27:28
Postat av: Matilda

Jag har fjällvandrat 2 mil på två dagar och fick nog av det. Så fjällvandring en vecka är inte högsta prio för mig. :) Men man ska aldrig säga aldrig...

2009-02-17 @ 17:57:24
Postat av: Pajala

hmm kanske. är ju såå fint här uppe!! ;)

2009-02-18 @ 12:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0