So far, so good

Idag stod föreläsning om stress och hälsa på schemat. Var helt okej måste jag säga. Därefter tog vi tag i två stycken av våra gruppuppgifter som ska redovisas och skickas in. Skönt att jag har hamnat i en riktigt bra grupp!

Vi valde att i en uppgift skriva om kvinnors stress över dagens skönhetsideal och utseendefixering. Kom då på att jag varken haft en gnutta smink eller gjort något åt håret på nästan en vecka, förrän imorse när jag skulle till skolan. Varför har jag under hela Ljusnevistelsen inte brytt mig och nu helt plötsligt sminkar jag mig av ren vana? Kanske borde jag ta och reflektera lite mer över varför jag gör vissa saker, och se vad jag kommer fram till...

Avslutar med en mening som jag anser låg som ett dolt budskap under dagens föreläsning. För att veta vilken väg vi ska gå måste vi veta var vi är nu och vart vi vill nå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0