Fortfarande dan före dan före dopparedan

Dagens bestyr har inte varit varken många eller särskilt kärvande. Var hos morfar och städade lite på förmiddagen så han slipper och var sedan in till stan med Anna och kikade runt lite, samt träffade ett gäng kända ansikten. Lite senare ikväll blir det fotbollsträning och sedan sängen. Vill liksom skynda mig att vakna imorgon och veta att det nästan är jul. Alla tomtar och andra julsaker ska ställas fram, granen ska kläs, bingotottos uppersittarkväll ska visas på tv:n och skinkmackan ska ner i magen. Men mitt i alla julförberedelser händer det också mycket annat för mig just nu och ännu en gång snurrar tankarna likt ett pariserhjul i huvudet...


Vinklade persiennerna imorse och möttes av en aprikos himmel, sämre kan man ju ha det. 

När jag var liten och kom till mormor och morfars hus kring jul så sprang jag genast fram till den stora tomten som de hade och tog ett rejält grepp om halsen. Sedan släpade jag med honom vart jag än gick trots att han var större än mig. Han finns fortfarande kvar idag, men jag släpar inte längre runt på honom utan låter han få sitta med sin kompis i fotöljen och ha det bra :)




Tills sist vill jag bara säga... det är tur att man inte är ett rönnbär!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0